انواع قیچی ورق بر

Mehran Jafari
آخرین بروز رسانی: 17 تیر 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انواع قیچی ورق بر

Rate this post

انواع قیچی ورق بر

 

قیچی ورق بر از ابزارآلاتی است که برای برش ورقه‌های طلا و نقره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع قیچی با توجه به نوع ساخت و طراحی ای که دارد بسیار مورد توجه حلب سازان و اشخاصی که در حوزه فلزات فعالیت میکنند می باشد. استفاده از قیچی ورق بر، میزان جراحات و آسیب های حین کار را کاهش میدهد و موجب افزایش ایمنی می‌شود. همچنین با استقاده از این محصول برش های دقیق تری روی محصول میخورد و در نتیجه ضایعات کمتری خواهیم داشت.

 

از جمله مزایای مهم استفاده از قیچی اهرمی می توان به سهولت استفاده و استحکام بالای اهرم، افزایش ایمنی به دلیل کاهش صدمات در هنگام برش ورق و همچنین به دلیل دقت بالای این قیچی ها در هنگام برش، کاهش ضایعات ناشی از برش تیز به همین دلیل استفاده از این قیچی برای حلبی سازان و کسانی که با برش فلز سر و کار دارند ایده آل است.

بهترین مارک قیچی ورق بر

انواع  ورق بر

دسته زرد:

این نوع،به  ورق بر مستقیم بر شناخته می شود. یعنی برای برش، قیچی فقط به صورت مستقیم حرکت می کند.

قیچی ورق بر با دسته زرد

دسته قرمز:

این نوع قیچی چپ بر می باشد، یعنی برش های زاویه دار که باید به سمت چپ چرکت کند (پادساعتگرد). افراد چپ دست با این نوع قیچی راحت ترند.

قیچی ورق بر با دسته قرمز

دسته سبز:

راست بر است و برای برش به سمت راست انتخاب می شود (ساعتگرد). این نوع قیچی برای افراد راست دست خوش دست تر است.

قیچی ورق بر با دسته سبز

نحوه برش با  ورق بر

ابتدا طرحی را که می‌خواهید برش بزنید روی ورق علامت گذاری کنید. ممکن است برای یک طرح نیاز به چند مدل  باشد. تیغه های قیچی را از هم باز نموده و بزرگترین برش را روی ورق اعمال کنید. سپس قسمت بریده شده را به بالا خم کنید تا هم آسیب نزند لبه هایش و هم مزاحم کارتان نشود. همچنین گاهی نیاز به برش دایره ای است که در اینجا از قیچی راست بر و چپ بر استفاده می‌گردد.

نکات مهم در حین استفاده

ورق بر هواپیمایی

از آن جا که اولین بار برای بریدن صفحات آلومینیومی در صنایع هواپیمایی استفاده می‌شده، به این اسم معروف شده. این وسیله سبک‌تر است و به جای یک لولا که قیچی‌های معمولی دارند چهار لولا دارد که به کم شدن مقدار نیروی مورد نیاز در زمان انجام کار کمک می‌کند. دلیل استفاده از این وسیله توانایی آن در برش‌های زاویه دار و خم‌ها و منحنی‌هاست. ولی برای برش‌های طولانی مناسب نیست. در واقع میشود گفت از این وسیله در جاهایی که دقت و ظرافت برش مهم است، و بنا نیست سطح زیادی از ورق فلزی بریده بشود استفاده می‌کنند.

 

 

نحوه برش:

ابتدا طرحی که می خواهید برش بزنید را روی ورق فلزی علامت گذاری کنید و یا بکشید.مناسب برای کار را انتخاب کنید، شاید برای یک طرح نیاز به چندین نوعورق بر داشته باشید. تیغه های قیچی را از هم باز کنید و بهتر است بزرگ ترین برش را روی ورق داشته باشید.

قسمت بریده شده را به بالا خم کنید تا در ادامه برش مزاحم نباشد و به شما آسیب نرسد. گاهی در طرح شما یک دایره است برای اینکار، با راست بر یا چپ بر به دایره برسید و با توجه به راحتی خود از قیچی مناسب استفاده کنید.

 

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.