تفاوت سگمنت و پد الماسه

Mehran Jafari
آخرین بروز رسانی: 19 مهر 1403
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
تفاوت سگمنت و پد الماسه

Rate this post

تفاوت سگمنت و پد الماسه

گوهرتراشی از دیرباز تا به الان نه تنها در کشور ما بلکه در سرتاسر جهان محبوب و پرطرفدار می باشد و ظاهرا قدمت دیرینه ای در میان جوامع مختلف دارد. انسان ها در گذشته سنگ های مختلف را برای ساخت زیورآلات متنوع استخراج می نمودند. این هنر اینک جزو پیشه هایی است که بیشتر افراد تمایل به یادگیری آن دارند. گوهرتراشان برای آن که بتوانند زیورآلاتی دلربا بسازند، به ابزارهایی نیازمند هستند از جمله این ابزار سنگ تراشی می توان به سگمنت گوهر تراشی اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم که شما را با این وسیله آشنا کنیم. افرادی که می خواهند در آینده ای نزدیک به این شاخه وارد شوند، خواندن این مطالب را از دست ندهند و ما را تا انتها همراهی بفرمایند.

 

سگمنت گوهرتراشی

در سال های اخیر، بخش اعظمی از افراد به گوهرتراشی ورود پیدا کرده اند؛ چرا که این پیشه هنری بسیار جذاب و سرگرم کننده می باشد در ضمن درآمد بالایی نیز دارد. افرادی که در این شغل فعالیت دارند، به ابزارها و قطعات مختلفی برای انجام دادن های کارها، نیازمند می باشند؛ یکی از این موارد سگمنت است.

گوهر تراشان برای آن که سنگ های مورد نیازشان را در ابعاد دلخواه شان درآورند، از سگمنت ها استفاده می کنند. این تجهیزات بواسطه ساختاری که دارند، به راحتی می توانند سنگ ها را برش و تراش دهند.

جنس این دسته از محصولات عمدتا از نوع مس و نیز برنج می باشد؛ همین امر باعث استحکام و نیز مقاومت آن ها در برابر بسیاری از عوامل محیطی می شود. همچنین این وسیله به راحتی پوسیده نخواهد شد و فرد می تواند بدون هیچ نگرانی از آن برای مدتی طولانی بهره ببرد. سگمنت ها دارای دسته بندی های متنوعی هستند و گوهر تراشان معمولا این محصولات را مطابق با سنگ مدنظرشان، انتخاب می کنند.

این ابزار به شیوه ای گسترده از جانب گوهر تراشان استفاده می شود و غالبا آن را بر روی دستگاه هایی مانند محک و نیز فست نصب و راه اندازی می نمایند. سگمنت علاوه بر بریدن سنگ ها، قابلیت این را دارد که به آن ها شکلی تازه ببخشد و آنان را صاف و یکدست نماید.

میزان زبری تا نرمی سگمنت های گوهر تراشی از 50 تا 5000 به ترتیب زبر تا نرم می باشد.

تکنیک ها و ترفند های مرتبط با افزایش درآمد گوهر تراشی

گوهر تراشی در زمره مشاغلی قرار می گیرد که دارای حقوق ثابتی نیست و فرد می تواند با انجام یکسری از پروژه های کوچک و بزرگ به درآمد قابل توجهی دست یابد. انجام این موارد بر انگیزه و اشتیاق فرد برای کار کردن می افزاید. همراه ما باشید تا شما را با برخی از این ترفندها آشنا کنیم.

1-اول

در وهله اول فرد می بایست برای موفقیت در این کار و همچنین افزایش درآمد خویش، اقدام به تهیه اطلاعاتی پیرامون سنگ محبوب منطقه خود کند. علاوه بر این، تحقیق کنید که تهیه سنگ از کدام سازنده برای شما به صرفه تر است و می توانید با مبلغی کمتر اقدام به تهیه حجم زیادی از آن ها نمایید.

2-دوم

در مرحله دوم فردی که به این پیشه مشغول می شود، باید برنامه ریزی دقیق و منظمی برای خویش بچیند و طبق آن به انجام فعالیت ها بپردازد. زیرا داشتن برنامه در هر کاری، امری الزامی به شمار می آید و باعث می شود موفقیت بیشتری نصیب فرد شود.

3-سوم

تلاش کنید که کار خویش را در جایی به ثبت رسانید. زمانی که این اقدام را انجام دهید، برند های بیشتری شما را می شناسند و به میزان بالایی از مشتریان و نیز سفارشات دست خواهید یافت.

4-چهارم

بر دانش و اطلاعات خویش در این پیشه بیفزایید تا بتوانید آثاری بکر و خارق العاده را رقم بزنید؛ زیرا مشتریان امروزی معمولا به سراغ افرادی می روند که در عین سادگی قادر باشند، محصولی چشم نواز و تک را به عرضه عموم برسانند.

5-پنجم

در سال های اخیر، بیشتر افراد برای آن که بتوانند به مشتریان بیشتری دست پیدا کنند، اقدام به انجام تبلیغات نموده اند. زمانی که مردم با کار شما آشنا شوند، به راحتی می توانند به شما درخواست ساخت یک زیورآلات خاص را سفارش دهند؛ چرا که از کار شما نسبتا مطلع شده اند. توصیه می شود عکس پروژه های خود را در داخل شبکه های اجتماعی قرار داده تا علاوه بر این که روزمه شما قوی تر می شود، می توانید کسب و کار خود را تبلیغ کنید.

6-ششم

در کار خویش سرعت عمل و نیز اخلاق مداری را سرلوحه قرار دهید؛ زیرا زمانی که مشتریان، مشاهده کنند که شما چه اهمیتی به آن ها و نیز کارتان می دهید، بدون شک بار دیگر به نزد شما باز خواهند گشت.

روش های مختلف استفاده از سگمنت در گوهر تراشی

 

در گوهر تراشی تکنیک ها و نیز روش های متعددی یافت می شوند که گوهر تراشان از سگمنت ها برای ثبت جواهراتی زیبا و دلربا استفاده می نمایند؛ این سبک ها عبارتند از:

تامبل کردن

به کار بردن این روش، بسیار محبوب و متداول می باشد. چرا که فرد از طریق آن دیگر مجبور نیست که از هیچ گونه تجهیزاتی برای ساخت زیورآلات بهره ببرد. در این روش فرد می بایست سنگ مدنظرش را در درون وسیله ای به نام تامبلر قرار دهد؛ زمانی که این کار را انجام داد، تامبلر از طریق چرخیدن، اقدام به ساییدن سنگ می کند و آن را به شکل دلخواه در می آورد. ذکر این نکته نیز الزامی می باشد که این محصول در قالب انواع مختلفی نیز یافت می شود و شما می توانید مطابق با فعالیت تان، نوعی را برگزینید.

قاب گیری با سگمنت

دومین روشی که به شکل گسترده ای از جانب گوهر تراشان مورد استفاده قرار می گیرد، تراشیدن یک جانبه سنگ می باشد. معمولا سنگ هایی که از نوع عقیق و نیز فیروزه هستند، بواسطه بکارگیری این سبک، چنین شکلی به خود می گیرند.

ضمن آن که برای ساخت، انگشتر و نیز گردنبند، این افراد متخصص، تراش کابوشن را به کار می گیرند و زیورآلاتی خارق العاده را به مشتری تحویل می دهند. برخلاف مورد پیشین، در این روش از تجهیزات خاصی استفاده می شود و فرد مسئولیت نسبتا دشواری را به عهده دارد.

تراش مهندسی با سگمنت

افراد از طریق این روش، قادرند به درآمد نسبتاً بالایی دست پیدا کنند و محصولی چشم نواز و جذاب را ابداع نمایند؛ الماس هایی که در درون حلقه های نامزدی به کار می روند، غالبا با استفاده از این تراش ها، درست شده اند.

تراش گوهر با سگمنت

این تکنیک، شامل دو سبک ساده و نیز زاویه ای است که هر کدام شکل خاصی دارند و در نزد عده ای محبوب می باشند. این هنر قابلیت این را دارد که بر زیبایی یک سنگ بیفزاید و در عین حال بهای آن را نیز دو برابر کند و امروزه بسیاری از افراد برای آموختن آن با یکدیگر به رقابت میپردازند.

 

 

پد الماسه

پد الماسه یکی از انواع صفحه سنگ است. این صفحه بر روی دستگاه فرز و یا دستگاه مینی فرز نصب می‌شود و برای پولیش دادن قطعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پولیش برای براق کردن و صاف و صیقلی کردن سطوح و اجسام مختلف استفاده می‌شود. این صفحه دارای انواع مختلفی است که بر اساس جنس و شدت زبری و نرمی قطعه کار متفاوت است و همچنین در ابعاد و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شود.

                                    صفحه پولیش

پد ساب زنی گرانیتی یکی از با کیفیت ترین ها در این زمینه می باشد و برای باربرداری سنگ و سطوح و نیز براق کردن انواع سنگ ، چوب ، اپوکسی و … از آن بهره بگیرید .

ویژگی پد الماسه

نحوه استفاده از پد‌ الماسه سابزنی

پد الماسه گرانیتی قابلیت استفاده با فرز ، دستگاه پولیشر و مینی فرز و نیز دستگاه کفسابی را دارد .

  1. پد را به کمک پایه پد فرز نصب کنید
  2. محل مورد نظر را خالی از شن و ماسه کنید
  3. آب به اندازه کافی بزنید
  4. فرز را در دور پایین قرار داده
  5. چکار ساب زنی و لایه برداری را شروع کنید .
  6. در هر مرحله محل را کاملا تمیز کنید .

 

انواع پد الماسه :

 

پد پولیش سنگ

برای این‌ که بتوانند انواع مختلف سنگ‌ها را جلا دهند لازم است از ابزار مناسب این کار استفاده کنند. چراکه همان‌طور که می‌دانید سنگ‌های مختلف، سختی بسیار بالایی دارند. بنابراین باید با استفاده از ابزاری عملیات جلا دهی به این سنگ‌ها انجام شود که از خود سنگ، سختی بیشتری داشته باشند. برای این منظور از ابزار پد پولیش سنگ استفاده می‌کنند.
بنابراین با به‌ کارگیری این ابزار قادر خواهید بود هر کدام از سنگ‌های مورد نظر خود را به‌ راحتی، جلا دهید و آن‌ها را آئینه‌ای سازید. در بیشتر موارد از این ابزار به‌ منظور جلا دهی و براق کردن سنگ‌های ساختمانی استفاده می‌کنند و یا انواع مختلف سنگ‌های تزئینی و زینتی را صیقلی و آینه‌ای می‌سازند. پد پولیش سنگ در حالت کلی در گریدهای مختلفی طراحی و تولید می‌شود و دارای انواع زبر و نرم نیز است. با استفاده از این ابزار می‌توانید سنگ‌های مرمر، گرانیت، کوارتز، بتن، تراورتن و… را جلا دهید.

پد ساب سنگ گرانیت

در بسیاری از موارد از ابزار صفحه ساب به‌ منظور صفحه سابی سنگ گرانیت و یا کفسابی و یا اجرای عملیات سنگسابی استفاده می‌کنند. از نظر برخی از افراد لازم است هر چند وقت یک‌ بار به عملیات سنگ سابی سنگ گرانیت دست بزنید.
همان‌طور که می‌دانید سنگ‌های گرانیت از انواع سنگ‌های بسیار زیبای ساختمانی به شمار می‌روند و در بخش‌های مختلف سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین با اجرای عملیات صفحه سابی، این متریال‌ها می‌توانند زیبایی خود را افزایش بیشتری بدهند و از طرف دیگر براقیت و درخشندگی بسیار زیادی به دست آورند.
استفاده از ابزاری از قبیل صفحه ساب سنگ گرانیت باعث می‌شود تا شما بتوانید این نوع از سنگ‌ها را به‌ اندازه‌ کافی، آیینه‌ای و براق سازید. از طرف دیگر از طریق اجرای این کار می‌توانید هر گونه شکاف، احتمالی و یا برآمدگی و یا فرورفتگی آن را از بین ببرید.

 

پد الماسه یا پد پولیش سنگ از چه چیزی ساخته شده است؟

لنت های پولیش الماس یا پد الماسه یا پد پولیش سنگ با الماس مصنوعی و رزین مرغوب ساخته شده اند. شکاف های مستقیم یا منحنی روی سطح باعث انعطاف پذیری پد الماسه یا پد پولیش سنگ ها می شود. یک مجموعه کامل معمولاً با گریت 50،100، 200،400، 800، 1500 و 3000 عرضه می شود.

رنگ های مختلف پشت با اعداد شن سوزانده شده در ، تشخیص اندازه های زبری پد الماسه یا پد پولیش سنگ را آسان می کند. پشتی پد الماسه یا پد پولیش سنگ را می توان به راحتی به نگهدارنده های پشتی پد الماسه یا پد پولیش سنگ متصل کرد و امکان جابجایی سریع بین پدها را فراهم می کند. هنگامی که به یک نگهدارنده پشتی نیمه سفت یا فوق انعطاف پذیر متصل می شوند.

می توان از آنها برای صیقل دادن منحنی ها و لبه های استفاده کرد. هنگامی که به یک نگهدارنده پشتی سفت وصل می شوند، می توان از پد الماسه یا پد پولیش سنگ برای صیقل دادن نواحی صاف و لبه های مستقیم استفاده کرد.

دیسک های پولیش الماس مرطوب برای استفاده در یک دستگاه پولیش یا فرز تغذیه آب مرکزی یا خارجی تغذیه آب طراحی شده اند. پد الماسه یا پد پولیش سنگ برای پرداخت مرطوب گرانیت، مرمر و سایر سنگ های طبیعی در فروشگاه های سنگ ایده آل هستند. پد الماسه یا پد پولیش سنگ همچنین می توانند برای پرداخت مرطوب سطوح و کف بتن، ترازو یا سنگ های مهندسی شده استفاده شوند. هرگز از پدهای الماسه یا پد پولیش سنگ مرطوب برای پولیش خشک استفاده نکنید که باعث سوختن سنگ ها می شود. یک پولیش مرطوب با سرعت متغیر برای پرداخت مرطوب توصیه می شود. برای اطلاعات بیشتر نحوه استفاده را پیدا کنید.

پدهای پولیش الماس خشک برای استفاده در کارهای بدون استفاده از آب طراحی شد است.

اما پرداخت با مقدار کمی آب برای خیس کردن سطح جسم در نهایت به نتیجه بهتری می رسد. پد الماسه یا پد پولیش سنگ ممکن است بر روی گرانیت، سنگ مرمر، سنگ های مهندسی، چینی و کوارتز استفاده شوند. همچنین می توان آنها را روی بتن یا ترازو کار کرد. لطفا برای جلوگیری از استنشاق گرد و غبار از ماسک گاز استفاده کنید. یک پد الماسه یا پد پولیش سنگ مرطوب با سرعت متغیر برای پرداخت خشک توصیه می شود. برای اطلاعات بیشتر نحوه استفاده را پیدا کنید.

پد های پولیش الماس 3 مرحله ای نسل جدیدی از سیستم پولیش هستند.

معمولاً برای انجام یک کار پرداخت سنگ در اکثر موارد 7 مرحله طول می کشد، در برخی موارد حداقل 5 مرحله لازم است. اکنون ما پدهای پولیش الماس سه مرحله ای ابتکاری را برای انجام کارهای پولیش ساخته ایم. آنها برای استفاده در کارهای بدون استفاده از آب طراحی شده اند، اما پرداخت با مقدار کمی آب برای خیس کردن سطح جسم در نهایت به نتیجه بهتری می رسد.

اگر می خواهید بهترین نتایج پولیش را روی گرانیت یا سایر سنگ های طبیعی به دست آورید، از پدهای  به عنوان آخرین مرحله استفاده می شود. برای سنگ های تیره و White Buff برای سنگ های رنگ روشن است. هرگز از پد باف بدون استفاده از آب کاملاً خشک استفاده نکنید. از پد باف نباید روی سنگ یا بتن استفاده شود. برای اطلاعات بیشتر نحوه استفاده را پیدا کنید.

سرعت پولیش بهینه برای اکثر میزهای گرانیتی حدود 3000 دور در دقیقه است. پرداخت سنگ مهندسی ممکن است در 2000 دور در دقیقه کمتر کار کند. روی ماشین های پر سرعتی که بیش از 4000 دور در دقیقه کار می کنند کار نکنید.

ویژگی های پد الماسه یا پد پولیش سنگ

این پد های الماسی 10 سانتی برای سنگ زنی مرطوب دارای تمام ویژگی های مورد نیاز برای میزهای بتنی هستند:

غلظت بالای الماس برای برش سریعتر
درجه بندی باریک الماس برای سطحی بدون چرخش
به اندازه کافی ضخیم برای عمر طولانی
به اندازه کافی نازک برای انعطاف پذیری
طراحی کانال ایده آل برای خارج کردن دوغاب و جلوگیری از گرفتگی
بایندر رزینی ایده آل برای عمر طولانی بدون لعاب

پد الماسه یا پد پولیش سنگ های پولیش رزین الماسی و لنت های دستی الماسی. CCI به طور خاص برای صنعت میز بتنی طراحی شد است.

اینها پد الماس یا پد پولیش سنگ ها از صنعت گرانیت نیستند. که به خوبی روی سنگ کار می کنند، اما روی بتن چندان خوب کار نمی کنند. همچنین دیسک های شبیه به زیرزمین ارزان ارائه نمی شوند زیرا حاشیه سود سخاوتمندانه ای را برای فروشنده فراهم می کنند.

اینها بهترین پد الماسه یا پد پولیش سنگ های موجود در بازار هستند.

آنها هر آنچه را که در یک دیسک پولیش ممتاز به دنبال آن بوده اید به شما می دهند. تطبیق پذیری، برش سریع، پرداخت با کیفیت و عمر طولانی.

بر خلاف پدهای ضخیم و سفت، آن‌ها فر نمی‌خورند و به‌طور ناهموار می‌پوشند. پد الماسه یا پد پولیش سنگ نازک انعطاف پذیر است، بنابراین می توانید سطوح صاف و سینک های منحنی را به راحتی تراش دهید.
شیارهای متعدد و گسترده از زیر دیسک خارج می شود. باعث کاهش گرفتگی، سایش زودرس لنت و خراش های ناشی از قلمه ها می شود.
الماس های صنعتی درجه بندی شده و درجه بندی شده، به سرعت برش می خورند اما سطحی صاف و بدون خراش به جا می گذارند.

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله بر آن بودیم تا شما را با سگمنت گوهرتراشی و پد الماسه به عنوان اصلی ترین ابزار تراش سنگ و گوهر آشنا کنیم. به دنبال آن به بررسی مواردی نظیر: تکنیک های مرتبط با کار، روش افزایش درآمد گوهر تراشی و نیز روش های مورد استفاده در آن پرداختیم.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.