زاج نباتی

0
از 0 رای

0دیدگاه

شناسه محصول: 212017
امکان برگشت کالا با دلیل "انصراف از خرید" تنها در صورتی مورد قبول است که با واحد پشتیبانی ابزارنوین هماهنگ شده باشد.
مجموعه ابزارنوین
منتخب
96% رضایت خریداران عملکرد عالی
موجود در انبار
  • ارسال توسط فروشگاه مجموعه ابزارنوین
59,000 تومان
بروزرسانی قیمت: 14 تیر 1403
مرا اگاه کن


از طریق:
ثبت

محصولات مشابه

نقد و بررسی

زاج نباتی
    کیفیت
    5
Rate this product

زاج نباتی

هنر پرداخت و رنگ بندی طلا

کریرد زاج نباتی : ابتدا مدل را در ظرف مسی قرمز (کاسه زاغاب) قرار داده و مقداری جوهر نمک (HCL) و یا جوهر گوگرد (H2SO4) همراه با مقداری آب بر روی آن میریزیم، بدین صورت که یک قسمت جوهر نمک یا جوهر گوگرد و 2 قسمت آب.

 

سپس کاسه زاغاب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا اینکه پس از مدتی مدل به رنگ زرد برنجی در می آید. مدل را از ظرف در میاوریم و در آب شستشو می دهیم (محلول مورد نظر را می توان در ظرفی پلاستیکی و یا شیشه ای بریزیم و مجدداً برای دفعات بعدی از آن استفاده کنیم.)

 

باید کاسه ذوغاب  را نیز حتماً با آب بشوییم. اگر طلا را مدت زیادی در آن بجوشانیم از وزن طلا کسر می شود که مقرون به صرف نمی باشد.

 

روشهای مختلف پرداخت می تواند طلا را به رنگهای متفاوتی در بیاورد که رایج ترین آنها در بازار رنگهای زرد و قرمز است.

 

– قرمز کردن طلا:

در این حالت از ذغاب، مدل را کاملاً خشک کرده و در پودر اسیدبوریک (HBO3) قرار می دهیم تا لایه نازکی روی کار را بپوشاند، سپس آنرا حرارت می دهیم (حرارت در حدی باشد که طلا سرخ نشود)کمی صبر می کنیم تا طلا سرد شود و مجدداً عمل زاغاب را تکرار می کنیم

با این تفاوت که این بار میخواهیم اسیدبوریک روی کار از بین برود و برای این منظور کمی گرم کردن مدل در محلول زاغاب کافیست برای براق کردن و پرداخت نهایی مدل از فرچه سیمی و یا دستگاه پولیش ساچمه استفاده می کنیم.

– زرد کردن طلا:

برای زرد کردن طلا از شوره قلم و شوره دودی استفاده می کنیم.
شوره قلم = یک کیلو شوره + نیم کیلو زاج + 250 گرم نمک
شوره دودی = یک کیلو نشادر + نیم کیلو شوره

 

شما می توانید پودر شوره دودی و پودر شوره قلم را به صورت آماده از بازار هم تهیه کنید.
برای زرد کردن ابتدا عمل ذوغاب را انجام میدهیم. مدل را در ظرفی آب میزنیم. بعد آن را در پودر شوره قلم فرو می بریم. بعد آن را روی تخته نسوز میگذاریم و حرارت می دهیم. بر اثر حرارت شوره روی کار کف می کند و به اصطلاح شوره می آید (اگر مدت بیشتری به حرارت دادن ادامه دهیم، شوره بعد از کف کردن روی کار میسوزد).

سپس آن را در آب میاندازیم تا شوره روی آن از بین برود. در این موقع ما طلایی به رنگ زرد مات داریم. که برای براق کاری آن از شوره دودی استفاده می کنیم. این بار مدل را در آب فرو ببریم. آن را در شوره دودی فرو میبریم. سپس به صورت ملایم حرارت می دهیم.

هنگام حرارت دیدن شوره روی کار دود می کند. بعد از مدت کمی که روی حرارت گذاشتیم، مدل را در آب فرو می بریم تا شوره روی آن غبارزایی شود. برای پرداخت نهایی آن را بوسیله دستگاه پولیش ساچمه و یا فرچه سیمی کاملاً براق می کنیم. در آخر مدلهای پرداخت کاری طلا را بوسیله خاک اره خشک می کنیم.

 

امتیاز کاربران به:

زاج نباتی (0نفر)
کیفیت ساخت
0
ارزش خرید به نسبت قیمت
0
امکانات و قابلیت ها
0
سهولت استفاده
0
دیدگاه خود را در باره این کالا بیان کنید برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از این فروشگاه خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. افزودن دیدگاه
نظرات کاربران

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

شما شاید این را هم دوست داشته باشید